Toyota volverá a sufrir con los hándicaps en las 8 Horas de Bahrein

Toyota Gazoo Racing afronta las 8 Horas de Bahrein con el antecedente de verse superado por Rebellion en Shanghái. El Toyota #8 tendrá mayores hándicaps por éxitos que el #7, aunque ambos vuelven a estar amenazados por el Rebellion #1.

6 min. lectura

Publicado: 10/12/2019 13:30

Toyota volverá a sufrir con los hándicaps en las 8 Horas de Bahrein
Toyota Gazoo Racing no lo tendrá fácil en Bahrein por los hándicaps por éxitos.

Las 6 Horas de Shanghái sirvieron para romper la hegemonía de Toyota Gazoo Racing. Los dos TS050 Hybrid se vieron superados en el trazado chino por el Rebellion #1, muy beneficiado por los hándicaps por éxito que afectan a los LMP1 híbridos de la firma japonesa. Una situación que bien se puede repetir en las 8 Horas de Bahrein, toda vez que el balance de los hándicaps por éxitos no es muy distinto. Aunque el Toyota #8 estará más lastrado que el #7, los dos LMP1 híbridos vuelven a tener en el prototipo de Rebellion una amenaza real a la hora de luchar por la victoria en la cuarta cita del WEC.

Aunque la situación del Toyota #8 es especialmente difícil, Sébastien Buemi se encuentra con muchas ganas de competir en Sakhir: "Me gusta correr en Bahrein porque disfruto mucho de la pista. Además, tengo familiares que viven allí. Guardo muy buenos recuerdos de esta pista porque allí gané mi primera carrera en el WEC en 2013 y me convertí en campeón del mundo un año después. Tenemos un evento genial por delante con una carrera que comenzará de día y terminará de noche. Estoy deseando empezar a competir".

Kazuki Nakajima sí que ha hecho referencia a las dificultades que tendrán en Bahrein: "Aunque estoy seguro de que seremos más competitivos en Sakhir, no será una carrera fácil porque los oponentes serán muy rápidos. Mi último recuerdo de Bahrein fue la victoria que conseguí en 2017 en un duelo muy bonito con Porsche. Esta vez la carrera será más larga, pero espero que podamos lograr el mismo resultado que obtuvimos en la última visita del Toyota TS050 Hybrid a Bahrein. Vamos a buscar la victoria".

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Toyota volverá a sufrir con los hándicaps en las 8 Horas de Bahrein
Los pilotos de Toyota esperan sacar mayor partido al TS050 Hybrid en una carrera de 8 horas.

Brendon Hartley, tercer piloto del Toyota #8, ha añadido: "Llegamos a Bahrein como líderes del campeonato de pilotos, lo que a su vez significa que tenemos mayores hándicaps por éxitos que nuestros rivales. Pese a todo, me siento optimista y espero ver una carrera muy cerrada con una gran lucha. Creo que tendremos la oportunidad de buscar la victoria. Me siento cada vez más cómodo dentro del equipo y disfruto mucho cuando me pongo al volante del Toyota TS050 Hybrid".

Pese a estar en ventaja respecto al Toyota #8, Mike Conway no se fía y sabe que tendrá que apretar los dientes para lograr un buen resultado con el #7: "Me gusta el circuito de Bahrein, tiene curvas fluidas. Tengo muy buenos recuerdos de esta pista, ya que allí gané mi primera carrera del WEC en 2014 y he subido al podio muy a menudo. Tenemos por delante una carrera de ocho horas. Cuanto más larga es una carrera más disfruto porque hay más acción y más tiempo de acción. Creo que una carrera más larga es más buena para nosotros".

The team returns for the 8 Hours of Bahrain as World Champions and in pole position to retain both drivers’ and teams’ titles, with two wins to their credit so far and five races remaining.  TOYOTA GAZOO Racing leads its standings by 27 points while the #8 TS050 HYBRID crew of Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima and Brendon Hartley top the drivers’ championship by just three points from team-mates Mike Conway, Kamui Kobayashi and José María López in the #7 car.  However, victory for Rebellion Racing last time out in Shanghai cut that advantage and illustrated the unprecedented challenge to the efficiency of the TS050 HYBRID in its farewell season. The #8 car finished second while the #7 was third in China.  Compared to its last visit to Bahrain in 2017, this weekend the TS050 HYBRIDs are permitted less hybrid power and less fuel per lap, whilst also weighing more, as part of WEC’s success handicap system. As championship leader, the #8 car carries maximum success handicap of 2.72secs per lap, with the #7 having 2.51secs per lap.  TOYOTA GAZOO Racing has positive memories of the 5.412km, 15-turn Bahrain International Circuit, having won three times there in WEC. The team’s last visit to the Gulf State came at the end of the 2017 season, with Sébastien, Kazuki and Anthony Davidson in the #8 TS050 HYBRID winning their fifth race of the year.  For just the second time in WEC history after last season’s Sebring race, Saturday’s race will be contested over eight hours. It will begin at 3pm local time and run into darkness, with the chequered flag scheduled to fly at 11pm.  Air temperatures around 25°C can be expected during the day, but when the sun sets track temperatures are likely to drop. Therefore, the week’s schedule is designed to give teams chance to experience all conditions, with Thursday’s three hours of practice split over a day and a night session.  At the conclusion of Saturday’s race, the team has just 11 hours before it will be in action again, with the WEC rookie test beginning at 10am on Sunday. TOYOTA GAZOO Racing will give Thomas Laurent, Kenta Yamashita and Nyck de Vries a chance to drive the TS050 HYBRIDs.  That is not the end of the action in the Gulf state though. Sunday evening will see the official WEC prize-giving ceremony for the 2018-2019 season, which ended in June at Le Mans. TOYOTA GAZOO Racing will collect its teams’ World Championship trophy, while Sébastien, Kazuki and Fernando Alonso will be presented with their trophies.  Hisatake Murata, Team President: “We are ready for Bahrain and looking forward to another exciting fight. Realistically we achieved the best result available in Shanghai but it is still painful to lose, so we are very motivated to return to the top step of the podium in Bahrain. To challenge for the win, we will have to work strongly together as a team to demonstrate the incredible efficiency of the TS050 HYBRID. Although we are only at the mid-point of our season, this is the final race of the year so I know everyone is pushing hard to earn an early Christmas present in Bahrain.”  Mike Conway (TS050 HYBRID #7): “I really like the Bahrain circuit; it has a nice flow to it and I have some great memories there. I won my first WEC race in Bahrain in 2014 and I’ve often been on the podium there. It’s an eight-hour race and I enjoy the longer ones because more can happen; there’s more action, more driving and more fun. I think a longer race will be good for us.”  Kamui Kobayashi (TS050 HYBRID #7): “I enjoy racing in Bahrain and Saturday’s race should be an interesting one because it is longer than usual and will also go into darkness. We’ve got to do our job and get the maximum from our car for the full eight hours and then let’s see where we are; I hope we can achieve a strong result. The team won two years ago in Bahrain so that will be our target again.”  José María López (TS050 HYBRID #7): “I hope Bahrain is better for us than Shanghai; I expect it will be because the track is more suited to the efficiency of our TS050 HYBRID. I am sure we can be more competitive there so I am looking forward to it. Rebellion performed well in Shanghai. We knew the challenge would come from the non-hybrid LMP1 cars and we’re ready for the fight in Bahrain.”  Sébastien Buemi (TS050 HYBRID #8): “I like racing in Bahrain because I enjoy the track and the atmosphere, plus some of my family are living there too. I also have very good memories because I won my first WEC race in Bahrain in 2013 and became World Champion a year later. It’s also a cool race to participate in because we start in the day and finish in the night. I’m looking forward to it.”  Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID #8): “I am confident we will be more competitive in Bahrain, although again it will not be an easy race because the opposition will be quick. My last memory of Bahrain was winning in 2017 in the final race against Porsche. This time the race will be longer but hopefully we can achieve the same result on the TS050 HYBRID’s last visit to Bahrain.”  Brendon Hartley (TS050 HYBRID #8): “We head to Bahrain leading the drivers’ championship. Although this also means we will carry the biggest success handicap I still feel optimistic that it will be a close race and we will have a chance to take the victory. I’m feeling more and more comfortable in the team and am taking a lot of pleasure every time I drive the TS050 HYBRID in its last season.”
El Toyota #8 de Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima y Brendon Hartley llega líder del WEC a Bahrein.

Kamui Kobayashi, también piloto del Toyota #7, ha afirmado: "Disfruto mucho compitiendo en Bahrein y la carrera debería ser más interesantes de lo habitual porque es más larga y habrá un tramo nocturno. Tenemos que hacer nuestro trabajo y obtener el máximo rendimiento de nuestro coche durante toda la carrera. Luego ya veremos dónde estamos. Espero que podamos lograr un buen resultado. El equipo ya logró la victoria hace dos años en Bahrein y ese es nuestro objetivo este año".

Por su parte, José María 'Pechito' López ha concluido: "Espero que Bahrein sea mejor para nosotros que Shanghái. Creo que esta pista puede ser más adecuada para la eficiencia del Toyota TS050 Hybrid. Estoy seguro de que podemos ser más competitivos, así que estoy deseando subirme al coche. Rebellion trabajó muy bien en Shanghái. Sabemos que aquí tenemos otro nuevo desafío por delante con los LMP1 no híbridos, pero estamos listos para pelear y lograr la victoria en Bahrein".

Fotos: Toyota Gazoo Racing

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